Il coccodrillo gentile: la favola di un enorme coccodrillo che esce di nascosto dalle pagine di un libro, in cerca di affetto e di una famiglia da cui farsi adottare!
Piega i vestiti, mette in ordine, prepara la colazione… chi sarà che nel cuore della notte aiuta in casa, senza farsi vedere?
La famiglia si apposta in un armadio per scoprire il mistero. E di notte ecco uscire dalle pagine di un libro… un enorme coccodrillo! Mamma e papà sono terrorizzati, ma i bambini capiscono subito che il coccodrillo non è pericoloso!
Riuscirà il coccodrillo gentile a realizzare il sogno di vivere in una casa vera ed essere un perfetto coccodrillo domestico?
Accompagnano la storia le meravigliose illustrazioni di Anton Gionata Ferrari.
A huge, fearsome crocodile would like to become a family pet and to stay at home with children like a kitty or a goldfish. He conjures a plan to slip from the pages of the picture book where he lives and each night he sneaks off into a quiet and happy house where he sees a multitude of ways he can be of help. He folds laundry, washes the dishes, tidies toys up around the cluttered house, fights against the nightmares of the children and before he slips back onto the pages of the book, he prepares breakfast for the family. Puzzled, the family stays up one night and hides until they see the crocodile slither out from the pages of the book and discover his secret. Now what to do? The parents are frightened, the children are determined: they know the crocodile is gentle and kind-hearted, in spite of his frightful look.